Blog

5 nezaobilaznih trendova u event industriji za 2020. godinu

Blog - Feb 05, 2020

Po svemu sudeći, ovo će biti dobra godina za event menadžment i MICE industriju. Između 2017. i 2018. godine broj kompanija koje organizuju 20 ili više korporativnih događaja godišnje povećao se za 17%. Većina ispitanika (41%) smatra da su eventi najpametniji marketinški kanal u ostvarivanju poslovnih rezultata, kažu rezultati ankete. Razlog je vrlo jasan. Iako živimo u dobu digitalne komunikacije, potreba za živim kontaktom je jedna od ključnih faktora uspeha neke kompanije ili brenda. Trend koji se prirodno nastavlja na to je celokupno poslovanje event industrije koji se lagano pomera sa B2B (business to business) ili B2C (business to clients) ka H2H (human to human). Iznova usvajamo činjenicu da je moć ljudske veze i snaga žive interakcije, nešto što ne može da zameni savremena ili buduća tehnologija.

1. Zaboravite power-point

Postoji mnogo načina da prenesete vašu poruku, a power point prezentacije više nisu potrebne u toku vašeg obraćanja. Lepše i upečatljivije može se reći kroz pametno izrežiran content marketing, odnosno sadržaj u vidu video klipova, AR I VR tehnologije, fotografije, interaktivne infografike itd. Osim toga, ukoliko zaista želite da snažno prenesete svoju poruku, najbolje da to uradite je onako kako radimo već 200.000 godina – usmenim izražavanjem. Smislena živa reč, humor, toplina glasa su ono što kreira vrednost, a ne grafikoni i crteži.

2. Od manjeg ka većem

Manji događaji mogu zapravo biti skuplji, u smislu prenosa vaše poruke ka eksternoj javnosti. Umesto da organizujete “small scale” događaj, gde promovišete vaše rezultate održivog razvoje, razmislite o organizovanju nekog festivala ili veće konferencije na temu održivog razvoja u kojem na znatno kreativniji način možete poslati vašu poruku širem auditorijumu, ali i na nezaboravan način zabavite kolege i partnere i ostvarite bližu povezanost sa medijima.

3. Posetioci će biti povedeni na “event putovanje”

Sve je veća potražnja za događajima koji “iskaču iz norme” i koji pružaju novo iskustvo javnosti. Bilo da se radi o temi, scenografiji, aktivacijama, koncept mora biti podređen tome da povede goste na “event journey” i dožive neočekivano. Na primer, prostor koji najmite podelite u nekoliko celina tako da svaka šalje drugu poruku, naravno u skladu sa komunikacijskim ciljevima organizacije. Izvedite publiku napolje van konferencijske sale, koristite nekonvencionalne prostore i nastojte da bez obzira kolikoje vaš brend tradicionalčan ili ne, nadmašite sami sebe u originalnosti.

4. Budite “Instagramable”

Kreirajte događaje sa dodatnim ciljem da iskustvo koje učesnici dožive bude preneseno na društvene mreže. To kreiranje živog contenta i tačke susreta koji će se u zavisnosti od kreativnosti, prebaciti iz fizičkog u digitalni svet, je nešto što stvara dodatnu vrednost ne samo događaju nego i samom brendu.

5. Održivost događaja – zero waste

Kako navodi portal meetgreen.com, na tipičnoj konferenciji jedan učesnik napravi 1.89kg otpada od toga 1.16kg ide direktno u zemljište Ako broj učesnika dosegne oko 300 tu dolazimo do 348kg smeća koji se pošalje direktno u zemljište. Šta možemo? Minimalizujte sav štampani materijal (agende, rokovnike, kalendare, visit karte) koji se deli i napravite aplikaciju na telefonu u kojoj će biti sve relevantne informacije, koristite LED rasvetu, a za scenografiju mogu se koristiti razne varijante biorazgradivog stiropora koji ne moraju nužno biti skupi. Hrana koja preostane nakon događaja može se donirati nekoj humanitarnoj organizaciji za decu ili stare.

Ako vas zanima event management, sve o ovoj dinamičnoj i razvijenoj oblasti možete saznati na Master class-u koji organizuje Represent Communications 28. februara 2020. godine. Sve o ovome možete saznati OVDE.

Autor

Uroš Mihailović

Event specialist (Represent Communications)

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast za brilijantnim idejama i njihovom realizacijom, pa sve to sjedinjujemo u prelijepo iskustvo.