Blog

Godina prođe, PR nikada

Blog - Mar 04, 2020

Ako su vam okolnosti dodelile da radite sa samo jednim klijentom, koji je pritom vrlo zahtevan, loše se izražava, često menja mišljenje, a još češće mišljenje ni nema, vrlo verovatno je u pitanju jedna od dve situacije – ili baš niste imali sreće u agencijskoj podeli, ili ste na porodiljskom odsustvu. Moj „zahtevni klijent“ me je na godinu dana udaljio od agencijskih dešavanja i suživota sa kolegama, ali me je naučio mnogo toga o odnosima sa javnošću, zbog čega mi danas, po povratku sa odsustva, taj čuveni client relations deluje nemerljivo lakše nego ranije.

  1. Ako je kontent kralj, neverbalna komunikacija je bog – iako sam verovala da sam master čitanja pogleda i pokreta ruku ispod stola, jedan „klijent“ koji o verbalnoj komunikaciji ništa ne zna, naučio me je da se svaki pokret računa, svako kme ima svoje značenje, a skretanje pogleda jednako je raskidu ugovora
  2. I loš brif je brif – tek kada ste suočeni sa potpunim odsustvom brifa, počnete da cenite onih par rečenica koje vam je klijent napisao u žurbi, najčešće u poruci
  3. 24/7 ne znači to što i piše – Za razliku od ovog jednog „klijenta“ koga imate 24h dnevno, čak i u najvećoj krizi, ni jedan agencijski klijent neće tražiti vašu pažnju svaki dan, ceo dan, tokom celog trajanja ugovora
  4. Feedback – ona najgora opcija, kada feedback potpuno izostane, bolja je od opcije prečestog negativnog feedback-a ili još gore, nizanja novih zahteva, bez osvratanja na prethodno završene zadatke
  5. Rok „do kraja dana“ je sasvim ok – i daje vam baš puno prostora da se razmašete, za razliku od roka „odmah, sada ili malo pre“

I kad to zvono za kraj odsustva odzvoni, po povratku na posao najčešće će vas dočekati okolnosti koje su se promenile do neprepoznavanja, a koje ćete vi, zahvaljujući prethodnom drilu, veoma lako prihvatiti.

  1. Za godinu dana u agencijskom životu, neminovno je da su se promenili ljudi – klijenti i saradnici. Zahvaljujući novostečenom zen pristupu životu i želji da razmenite smislenu rečenicu sa odraslim bićem, svi će vam biti beskrajno zanimljivi i inspirativni
  2. Nove usluge – Iako se PR već godinama menja i gubi obrise koje je imao pre 10+ godina, posle duže pauze, sigurno će vas iznenaditi količina vizuelnog u vašem zanimanju, broj native tekstova naspram broja intervjua i saopštenja, kao i priprema događaja koji se ravnaju sa lansiranjem u svemir (ne šalim se)
  3. Nove teme – kada sam odlazila na odsustvo, o 4. industrijskoj revoluciji pričali su genijalci na Davosu, danas smo svi eksperti za integraciju ljudi i mašina. Digitalizacija je passe, za neobaveštene.
  4. TikTok to me – tamo su klinci, razumem, ali izgleda i mi ozbiljni ljudi. Iako je mojoj generaciji intuitivniji FB i vizuelno najprijemčiviji Pinterest, sumnjam da ćemo se tamo zadržavati dugo – uostalom, najbolje savete kao nova mama dobili ste na Instagramu, pa ćete samo nastaviti da tamo boravite – poslom.
  5. I kad smo kod Instagrama – influenseri – kategorija koja je od jednog kanala postala institucija, a od budžetske mrvice značajna porcija, postaju kontakti koje dodajete u favorites, a prepiske u DM smatrate službenim dopisom.

Šalu na stranu, kao i u mnogim drugim oblastima života, deca vam daju duboke i neprocenjive uvide, koje – ako ste iole skloni generalizaciji – možete primeniti kad god su vam potrebni. Godina je dug period, za to vreme se cela jedna strategija spremi i sprovede, a ova strategija biće jedna od retkih koju ćete sprovesti od korice do korice. Na kraju dana, nakon svih razlika u radu sa samo jednim ili velikim brojem klijenata, satisfakcija nakon dobro obavljenog posla jednako se ceni. Još kad je začinjena osmehom od uva do uva, lako se podsetite zašto ste od početka i ušli u tu igru.

Napomena: Cilj ovog teksta nije kuknjava kako su deca teška, sva su deca divna, verujte na reč, mlađe kolege 🙂

Autor

Ivana Pavlović

Account Director (Represent Communications)

Prva dama astrologije u agenciji, najveći fan kafe u istoriji sveta, nenaspavana since 2015

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast za brilijantnim idejama i njihovom realizacijom, pa sve to sjedinjujemo u prelijepo iskustvo.