Blog

Instagram proslavio 10. rođendan: Dvije vidljive promjene već su tu

Vijesti - Oct 09, 2020

Jedna od najpopularnijih aplikacija na svijetu, Instagram, 6. oktobra proslavio je desetu godinu postojanja. Tokom prve decenije mijenjalo se mnogo toga, a ova društvena mreža prešla je dug i nimalo “netrnovit” put do planetarnog uspjeha.

Razvijala se kompanija, razvijali su se zaposleni, programeri, idejni tvorci… Algoritam, način funkcionisanja mreže, sadržaji za dijeljenje… Razvijao se i logo kroz vrijeme, pa su iz Instagrama odlučili da nas obraduju odabirom jedne od ponuđenih ikonica koje su obilježavale instaram u prvoj deceniji postojanja, ali imamo i neke dodatne varijante.

Foto: Instagram

Takođe, novina je i uvid u stori arhivu – sada pored standardnog uvida aktivnosti na taj dan prethodnih godina, imate opciju i “calendar view-a” koji vam prikazuje kroz sličice za svaki datum gdje ste bili tog dana ranijih godina i šta ste radili.

Za sada nije poznato hoće li ove promjene ostati na snazi i posle slavlja, ali svakako je zanimljivo iznenađenje za korisnike.

Sve je počelo sa ljubavlju prema tehnologiji i fotografiji. Dok su studirali na Stanfordu, Kevin Sistrom i Majk Kriger lansirali su Instagram 6. oktobra 2010. godine kao jednostavan način dijeljenja fotografija.

Prva fotografija koja je objavljena je probna fotografija Kevinovog zlatnog retrivera (i stopala njegove djevojke) pored tako-kioska u Meksiku postavljena 16. jula 2010. godine.

Instagram je odmah postigao veliki uspjeh. U prvih nekoliko sati od lansiranja aplikaciju je skinulo 10.000 ljudi, a tokom naredne godine 10 miliona.

Primijetivši uspjeh u neku ruku rivalske mreže, Facebook je 2012. godine kupio i nastavio da razvija Instagram, koji danas može da se pohvali brojkom od milijardu korisnika i činjenicom da je jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu.

Najznačajnija promjena bilo je uvođenje odjeljka Stories (priče), koja omogućava ljudima da postavljaju privremene tekstove i snimke, koji nestaju posle 24 sata. Takođe su dodati i brojni efekti za mijenjanje snimaka.

Više od dvije trećine korisnika su mlađi od 34 godine, zbog čega je Instagram vrlo brzo privukao pažnju marketing industrije, fenomen influensera takođe je dobio potpuno novu dimenziju sa popularizacijom ove mreže.

Važan dio uspjeha Instagrama jeste i njegova sposobnost da privuče poznate ljude, koji zauzvrat na mrežu privlače veliki broj pratilaca. Kristijano Ronaldo je nezvanični kralj Instagrama (238 miliona pratilaca), a tu je i Arijana Grande (203), ali i Dvejn Džonson (199), Kajli Džener (196), Selena Gomez (194).

Autor

Represent System

News editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast za brilijantnim idejama i njihovom realizacijom, pa sve to sjedinjujemo u prelijepo iskustvo.