Blog

Lični brend i društvene mreže: Šta nikada ne smete da radite na privatnim profilima?

Blog - Jun 07, 2021

Lični brend danas znači i kompanijski brend, posebno ako ste na visokoj poziciji u svom poslu. U tom slučaju dobro znate da k valitetnu sliku o sebi nije lako izgraditi i da jedan nepromišljen korak može mnogo toga da poruši. Neretko ljudi od uticaja zaborave na svoj nastup na privatnim profilima na društvenim mrežama, pa neprimerenim sadržajima naruše stečeni ugled i kredibilitet, a takvih slučajeva imali smo mnogo u proteklih nekoliko godina. O nekima je čak pričao ceo svet.

Ukoliko analiziramo naloge kompanija i biznisa na društvenim mrežama, a potom i naloge CEO-va i članova top menadžemnta te korporacije, lako ćemo ustanoviti da za isti broj pratilaca postovi na kompanijskim stranicama dobijaju primetno manje engejdžmenta od postova zaposlenih. E sad, ono što veliki broj ljudi ne razume u potpunosti, nije dovoljno da se samo „postuje”, već da se pokaže pravo liderstvo, pokreću bitne konverzacije i daje vrednost. Takođe, ne treba deliti sadržaj „radi deljenja“, već onaj sadržaj koji ima dodatnu vrednost i kao takav prenosi iskustva i korisne savete iz oblasti u kojoj je konkretan korisnik lider.

Lično brendiranje pomaže da pozicionirate sebe, da novi posao, da pokažete znanje i sposobnost i napredujete u poslu koji obavljate.

Iako veliki broj ljudi ne razume da su njihovi lični profili deo nekog sistema za koji rade, koliko god da su zaključani i privatni, njih će uvek nekolicina ljudi posmatrati kao deo neke kompanije. Neprikladan sadržaj, nepristojna fotografija ili video, malo izazovniji post može značajno da napravi problem njima, ali i biznisu čiji su deo, te da izazove potencijalnu krizu.

4 stvari koje nikako ne bi trebalo da radite na mrežama:

1 – Fotografije i videi u vešu, kupaćem kostimu, bilo koji sadržaji gde je osoba neprikladno obučena…

2 – Okruženje: Nije najpoželjnije postavljati slike i snimke iz striptiz klubova, kockarnica i sličnih mesta. Vodite računa da uvek budete u društveno opšte prihvatljivom okruženju.

3 – Preterano izraženi lični stavovi: sasvim je u redu da imate mišljenje o svemu i da o tome govorite kada želite i gde želite, ali da to konstantno potencirate na mrežama, uz veoma agresivan pristup i dozu ekstremizma, nije baš dobro.

4 – Intima: Koliko god ljudi vole da zadiru u svačiju privatnost i da prate šta ko radi i gde se kreće, nije dobro da postavljate fotografije koje otkrivaju previše intime. Umerenost je vrlina retkih!

Ovo su samo smernice kako biste uvek bili spokojni na nikome ništa neće zasmetati i da će vaš nastup na ličnim profilima pratiti sve ono što radite i želite da delite sa svetom, a opet ispoštovati osnovne postulate uspešnog nastupa na digitalnim kanalima. Ukoliko želite pravilno da izgradite lični brend i ne pravite nepotrebne poteze, imamo odličan edukativni program za vas.

Autor

Jelena Dzodan

Corporate Image Officer (Represent System)

Master žurnalista koji i dalje veruje u pisanu reč, zaljubljena u skijanje, svet Harija Potera i flamingose

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast za brilijantnim idejama i njihovom realizacijom, pa sve to sjedinjujemo u prelijepo iskustvo.