Blog

Nike protiv rasizma: Najnovija reklama šalje snažnu poruku

Vijesti - Jun 05, 2020

Dok je nemili događaj ubistva Džordža Flojda izazvao nemire i proteste širom svijeta, zbog više nego očiglednog rasizma i degradiranja obojenih ljudi, Američka asocijacija psihologa nazvala je rasizam pandemijom. Sa duge strane, vodeći svjetski brendovi nisu pretjerano reagovali na aktuelnu situaciju.

Zato je kompanija Nike napravila najsmjeliji korak svojom novom reklamom.

Reklama traje 60 sekundi i ima genijalan naziv: “Barem jednom, nemojte to uraditi”(For once, Don’t Do It), u skladu sa prepoznatljivim sloganom brenda Nike koji glasi “Just do it”.

Pozadina je crna, a na njoj se smjenjuju ispisi belim slovima. U centrupažnje je rasizam, sa jednostavnim ali moćnim izjavama:

„Nemojte se pretvarati da nema problema u Americi.“

„Ne okrećite leđa rasizmu.“

„Ne prihvatajte da se oduzimaju nedužni životi.“

„Ne opravdavajte ovo.“

„Nemojte samo sjedeti i ćutati.“

Reklama je puštena u petak, kada su se širom SAD-a održavali protesti pod nazivom „Black Lives Matter.“

Nike ima dugu historiju zauzimanja protiv bahatosti, mržnje i nejednakosti u svim oblicima,“ rekla je tada portparolka Nike-a.

„Nadamo se da ćemo dijeljenjem ovog videa, poslužiti kao katalizator koji će nadahnuti da se preduzmu akcije protiv ovako dubokog problema u našem društvu i da će ohrabriti ljude da stvaraju bolju budućnost.“

Autor

Represent System

News editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast za brilijantnim idejama i njihovom realizacijom, pa sve to sjedinjujemo u prelijepo iskustvo.