Blog

Ovih 5 stvari su ključne za veliki broj pratilaca na Instagramu

Vijesti - Aug 21, 2019

Minja Cvetković, u svijetu Instagrama i društvenih mreža poznatija kao @misspsychocatodržala je u četvrtak popodne izvanredno predavanje u Represent Communications u okviru projekta Summer get together. Ona je govorila na temu “Od influencera do digital creatora”, a u okviru toga obradila još nekoliko važnih tema, otvorila brojna pitanja i dala nam odgovor na ono koje svi postavljaju: kako zaraditi novac od Instagrama.

Minja je otkrila kako je slučajno i neplanirano postala influencer. Njegovala je svoj specifičan stil, imala samo Facebook nalog i postavljala objave i fotografije bez ikakvog plana i reda, jednostavno je objavljivala ono što se njoj samoj dopada.

Prvi korak je izuzetno važan

Kada je imala 1.200 pratilaca na Facebooku, pisala je jednom stranom brendu kako bi voljela da sarađuje sa njima. Oni su joj odmah poslali nekoliko haljina, koje je trebalo da nosi na svojim narednim fotografijama i taguje pomenuti brend. Sve to se lijepo uklopilo, saradnja je krenula i Minja do danas sarađuje sa tim brendom, samo što je vremenom saradnja “na kompenzaciju” prerasla u rad za platu.

Prelazak sa jedne na drugu društvenu platformu

Kada je Instagram postao popularan, Minja je otvorila profil, a ljudi su počeli da je prate sve više i više – kako sama kaže, mahom stranci, Amerikanci i Britanci, vjerovatno zbog boje kose (nebo plave), specifičnog vintage stila koji je njegovala, njenih tetovaža… Osim toga, sve vrijeme je stavljala opise na engleskom, što je takođe bio presudan faktor u njenom slučaju.

Ni u jednom trenutku nije prestala da se bavi Facebookom, samo je svoj posao usmjerila na još jednu društvenu mrežu.

Prvi angažman za novac

Tek 2016. godine, posle pet punih godina rada, Minja je dobila upit – koliko košta jedan post na njenom profilu? Kaže, veoma se iznenadila, jer nije imala pojma šta da odgovori, nije znala koliko se takve stvari uopšte naplaćuju. Tako je krenula da uči.

Kako do tada sve radila prema nahođenju, nije mogla da vjeruje koliko u svemu tome zapravo ima važnih faktora.

Profesionalne fotografije

Tek te 2016. godine Minja je uradila prvu seriju profesionalnih fotografija. Počela je da ih postavlja i do kraja te godine dobila je 100.000 pratilaca.

Šta je presudno za veliki broj pratilaca?

  1. Tagovanje – Maksimalan broj hashtagova koje Minja koristi je 10, nikako više. Njeno iskustvo je pokazalo da je sve ostalo previše. Takođe, nikada ne treba hashtagove ostavljati u komentaru, već u samom opisu slike. Kada je ona to ispitivala, ustanovila je da se objave u pretrazi prema hashtagu uopšte ne pojave na feedu kada su ti hashtagovi u komentaru. To ne znači da se nešto neće promijeniti, jer Instagram neprestano uvodi novine, ali svakako je mnogo sigurnije staviti sve u opis.
  2. Vrsta postova – Lični postovi, ljudi vole da se “zbliže” sa osobom koju prate, tj. kroz neku ličnu priču imaju osjećaj bliskosti.
  3. Imate 10 minuta za izmjene – Šta se desi za prvih 10 minuta od objave, to je ključno, smatra Minja. Reach i engagement posta se grade u tom vremenskom intervalu. Ako morate da “editujete” post, to učinite u tom periodu, inače, sve kasnije izmjene obaraju reach objave.
  4. Interakcija – Komunicirajte sa pratiocima, oni su tu zbog sadržaja koji postavljate. Odgovarajte im na komentare, poruke… Minji je malo teško da uvijek svima odgovori, jer ima ogroman broj komentara, poruka itd, ali interakcija je veoma važna za građenje dobrog profila i imidža.
  5. Prvih 60 minuta je ključno za post – Prvi sat objave je veoma važno za građenje dobrog reacha i engagementa. Takođe je važno da najveći procenat lajkova dobijete u tih prvih sat vremena. Minja odgovara u tom prvom satu na sve komentare koje joj ostave, odgovara na privatne poruke, na storije… Za sat vremena ćete znati da li je objava “prošla” ili “ne”.

 

 

Autor

Represent System

News editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast za brilijantnim idejama i njihovom realizacijom, pa sve to sjedinjujemo u prelijepo iskustvo.