Blog

Rad sa udaljenim timovima: Formu zaboravite, suština je ključ uspeha

Blog - May 04, 2020

Među popularnijim temama ove sezone, rame uz rame sa “Kako ćemo organizovati povratak na posao?“ i „Vreme je za New Normal“ i moje lične omiljene, „Kako motivisati zaposlene u doba krize?” (btw, lako, budi čovek i razgovaraj sa tim zaposlenima o svemu) istakla se još jedna. A to je „Kako upravljati timovima remotely ili po srpski, na daljinu?“.

Za mene je to svakodnevica, budući da upravljam timovima koji sede u Bosni i Makedoniji i do Korone sam već iskusila sve prednosti, ali i mane takve organizacije poslovanja. Kao stari pristalica „Za“ i „Protiv“ lista, mislim da ću da ponudim nekoliko argumenata u korist, ali i sugestije u vezi sa čime da obratite dodatnu pažnju.

Hajde onda redom, pa prvo, šta je izazovno kad vam tim nije „na dohvat ruke“:

  1. Ako niste instalirali GPS system svojim “remote” zaposlenima ili neki čip ispod kože, nema šanse da pratite gde su, kako koriste i raspoređuju svoje vreme, a još manje kad su došli ili otišli sa posla. Pomirite se sa tim. Ako imate dobar tim, nije stvar u formi, nego u sadržaju.
  2. Udaljenost čini svoje i velike su šanse da ćete se uplesti u neke sopstvene matrice “kako ili kad nešto treba da se radi”. To može da prouzrukuje ozbiljno nerazumevanje okruženja, dnevne dinamike i ritma u kome se vaš “udaljeni” tim nalazi. Fokusirajte se na rezultate koje vaš tim postiže ili ne postiže, a ukoliko je ovo drugo slučaj, pokušajte da razumete kako je do toga došlo pre nego što krenete sa “I told you so” mantrom.
  3. Više ćete pričati nego što ćete slušati. To je neminovno, ali gledajte da se izborite sa tim. To što ste nekome “šef” skoro uvek znači da imate veću odgovornost, ali ne nužno da znate sve i da znate najbolje. Ovo važi u normalnim ne-udaljenim uslovima rada, ali posebno dolazi do izražaja u “remote” modelu
  4. Lični kontakt nažalost nijedna digitalna transformacija neće moći da zameni. Za ovo nema nekog posebnog leka, sem da razgovarate sa svojim ljudima, ali zaista – razgovarate.

Dakle, ima nedostataka ovog modela. Prednosti su međutim, prilično izražene.

  1. Bićete efikasniji. Činjenica da nećete gubiti vreme na beskonačne i bezbrojne sastanke omogućiće vam da se fokusirate na strateške stvari, projekte ili prosto tekuće dnevne aktivnosti.
  2. Razgovaraćete manje, ali kvalitetnije. Kada radimo u istom okruženju sa našim timovima, neretko pričamo naširoko i nadugačko, pa izgubimo fokus na bitno. To se u “remote” situacijama retko dešava.
  3. Bićete bliskiji. Čudno zvuči, ali je tako – imaćete Viber grupe, WhatsApp grupe, neke vaše interne šale, bićete “mali klasteri” ujedinjeni time što niste uvek zajedno, upućeni jedni na druge.

Rad u istom okruženju, takođe ima svoje prednosti i mane, ali isto tako mislim da idealni model ne zavisi od toga gde ko sedi, već od načina na koji razgovarate, slušate ljude, bavite se njima, koliko vas zanima napredak, razvoj, kakve nove proizvode pravite.

Najvažnije je da ako su timovi “udaljeni” od vas, da ne dozvolite da vi budete “udaljeni“ od njih. Nezavisno da li govorimo o modelu “na blizinu” ili “na daljinu”.

Autor

Jelena Mikić

Head of Development (Represent System)

Zaljubljena u pisanu riječ

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast za brilijantnim idejama i njihovom realizacijom, pa sve to sjedinjujemo u prelijepo iskustvo.