Blog

Velika seoba evenata u online svet – ulje na monitoru

Blog - Jul 20, 2020

Biti event menadžer u doba korone je isto što i biti Spiderman u Vojvodini. Ok, ne upoređujem svoj posao sa superherojem (mada), štaviše ni ne volim Spidermena, više volim anti-heroje kao Deadpoola. Govorim o osećaju bespomoćnosti i beznađa. O paralisanosti na samo naše profesije, nego i mnogih drugih u kreativnoj industriji.

Međutim, kao neka (nadamo se) kratka kompenzacija pojavila se u vidu online evenata. Naravno, ovakav vid komunikacije postojao je i ranije, ali se koristila za sastanke timova koji funkcionišu na raznim kontinentima ili učenje na daljinu. I pre nekih 5-6 godina postojala je mogućnost da uz određeni (često, mali) iznos za participaciju saznate mnogo toga korisnog, naravno ukoliko imate vremena i koncentracije da to ispratite. Danas ta ista forma postoji ali je tehnološki naprednija, nažalost zbog “znate već čega” mnogo se više primenjuje.

Ali webinar nije isto što i online event. Webinar podrazumeva da određenu informaciju-znanje i veštine prenesete što većem auditorijumu. Online event je mnogo više od običnog webinara, on je demonstracija moći vašeg branda. I to slažemo se, nije nikako isto. Webinar se može održati na bilo kojoj platformi (Zoom, Cisco, Microsoft Teams) koja podržava više učesnika na jednom linku. Učesnici se registruju, podese mikrofone i kamerice i mogu da prisustvuju iz udobnosti svojih domova. Isto važi i za govornike i predavače. Dovoljno je da pošaljete link željenom auditorijumu koji hoće to da isprate i iz svog stana imate priliku da govorite. Jedna komparacija može da se napravi u tom smislu – ako odlučite da svoj online event napravite na nekoj standardnoj platformi i govorite iz svog stana, gde nemate rasvetu, i kamera sa laptopa vam iseče pola čela, dok vam mačka skače u krilo, može biti simpatično, ali to je podjednako kao da u normalno vreme umesto korporativnog eventa, stanete na trg uzmete kutiju popnete se na nju i držite slučajnim prolaznicima, govor o vašim poslovnim rezultatima ili ciljevima održivog poslovanja.

Online event podrazumeva ozbiljniju infrastrukturu koja se ogleda najviše u domenu brandinga, tehnike I tehnologije. Online event može da nadomesti kariku koja nedostaje, a to je – iskustvo.  Kako biste se obratili ozbiljnom auditorijumu i ako zaista želite da vas ozbiljno shvate – potrebno je da kreirate profesionalni studio i evo šta vas tamo čeka:

Scenografija – potrebno je dobro osmisliti šta može da stane u kadar i da se vidi na malom ekranu. Dakle, potrebno je da imate leđa bine ili neku pozadinu, a moguće je dopuniti I sa još nekim scneografskim intervencijama

Tehnika – potrebno je dobro osvetliti prostor u kome se nalazite. Za ovu priliku belo front svetlo (Fresnel, kino flo) daje dobre rezultate, ali mogu da se rasvetle I periferni delovi scenografije za kreiranje što boljeg vizualnog identiteta.  Govor je dobro pokriti sa dva ili tri mikrofona I kortiti najmanje tri kamere koje bi pokrile govornika iz nekoliko uglova. Sve to zajedno ide na live režiju odakle ide na stream.

Stream – Microsoft Teams se poslednih nekoliko meseci pokazala kao apsolutni monarh u svetu online evenata I daje zaista odlične rezultate, ali ne treba bežati ni od platformi kao što su ON24 i LiveStream Studio 6.

E sad, shvatili ste da se radi više o živom uključenju iz nekog studija i u pravu ste, ali gde je tu publika? Publiku je potrebno pozvati na poseban landing page. Time svom događaju dajete više značaja i kredibiliteta. Kreativnost samog poziva na događaj može da igra ključnu ulogu. Potrebno je da posetioci osim što dobijaju kvalitetnu informaciju, da dobiju i neko iskustvo. Potrebno je obogatiti događaj interaktivnim sadržajima koji uvek imaju odličan engaging efekat. Govorim o raznim igrama, aplikacijama, glasanju, chat sobama, profilima gostiju, gde će da budu deo događaja i omoguvćiti im da aktivno učestvuju u njemu, a ne da budu pasivni posmatrač. Potrebno je da posmatrač ima utisak da je prisustvovao nečem jedinstvenom i unikatnom. Angažman publike je zapravo ključ uspeha i ta informacija se mora pretvoriti u mernu jedinicu.

Organizacija online eventa, pozivanje ciljne grupe, izbor adekvatne tehnologije i upravljanje njom nije nikako jednostavan proces i njime se bave profesionalne agencije koje imaju iskustva u tome.  Naravno, online događaj nikad neće prevazići iskustvo živog događaja, ali imajući u vidu trenutni zdravstveni karton celokupnog čovečanstva ovo je neka realnost koja je neizbežna. A kad je tako, hajde da je uradimo kako treba. I da naravno, uživamo u tome.

Autor

Represent System

News editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast za brilijantnim idejama i njihovom realizacijom, pa sve to sjedinjujemo u prelijepo iskustvo.