BuzzFeed kupuje HuffPost: Tradicionani mediji teže se bore sa trendovima
Vijesti - Dec 03, 2020
Američki sajt BuzzFeed preuzeće kontrolu nad svojim domaćim konkurentom HuffPost-om. Matična kompanija HuffPost-a, telekomunikaciona grupa Verizon, preuzeće manjinski udio u novoj grupi formiranoj sa BuzzFeed-om, a cijena nije otkrivena.
U okviru partnerstva, BuzzFeed će takođe moći da koristi Verizon-ove tehničke i komercijalne mogućnosti za svoj razvoj.
Ta operacija je još jedan jak znak konsolidacije besplatnog informativnog sektora na internetu koji već nekoliko godina ima teškoće.
Zasnovani na oglašavanju koje im je donedavno donosilo gotovo sav prihod, ti sajtovi trpe pod konkurentskim pritiskom giganata interneta.
Po podacima kompanije eMarketer, Google, Facebook i Amazon su tako prikupili više od 60% prihoda od onlajn oglašavanja 2019. godine.
BuzzFeed i HuffPost su morali da otpuštaju osoblje da bi se prilagodili potrebama poslovanja na takvom tržištu.
Već 2018 suosnivač BuzzFeed-a Džon Pereti pomenuo je spajanje sa jednim ili više igrača na tržištu. Spomenuo je Vice,“Vox, Refinery29 i Group Nine, ali ne i HuffPost koji je takođe on osnovao, 2005. godine.
Huffington Post je 2017. godine postao HuffPost, a bio je u oblasti vijesti na internetu jedan od prvih „čistih igrača“ samo veb-sajt, bez izdavanja papirnih novina.
Ostao je bliži tradicionalnoj formi veb-sajta za vijesti nego što je to BuzzFeed koji je navodno napravljen da podstakne promet i „hrani“ društvene medije.
Sada raznovrsan jer ima i video, onlajn-igre i poslovne partnere, BuzzFeed je znatno veći od HuffPost-a.
Izvor: Beta