Blog

Čemu me je naučio kreator sadržaja koji vrede dva Pulicera?

BoriseLave - Oct 27, 2019

Represent System je do te mere reformisao i razvio sistem edukacije u okviru brenda “Knowledge Academy” , da se trenutno održava tri škole u isto vreme, u tri grada u regionu: LSPR u Skoplju, Content akademija u Sarajevu i Beogradu. Priznaćete, ozbiljan zalogaj smo “zagrizli”.

Svake subote u svakom od pomenutih gradova govore drugi predavači, a pojedini se “preklapaju”, tj. predaju na Content akademiji u oba grada. Jedan od njih je Damir Šagolj, nagrađivani i cenjeni fotoreporter koji je dobitnik prestižne Pulicerove nagrade. On je fotografisao, obišao, živeo, izveštavao sa preko 26 ratnih područja širom sveta – i to je činjenica koja ga izdvaja.

Damir je predavao na Content Akademiji u Beogradu 19. oktobra. Dve nedelje pre toga, govorio je na iste teme na toj školi u Sarajevu.

Ove sunčane subote na platnu koje smo postavili za projektor pisalo je “(R) Evolucija video sadržaja”. Polaznici su se okupili I čekali početak predavanja. Došao sam u prostorije Represent Communicationsa u Beogradu da čujem šta ima da kaže jedan od najboljih fotografa u regionu.

Damir je pristupio neposredno, opušteno i polako nas uveo u priču. Objasnio je razliku između našeg fotografskog pamćenja i realne slike stvari, a skrenuo pažnju i na to kako kroz matematiku možemo objasniti i razložiti različita osećanja i doživljaje.

Šagolj je posebnu pažnju posvetio strahu od neuspeha, strahu kao iracionalnom osećanju i tome šta se tačno dešava u našoj glavi kada osetimo da se plašimo, kako uopšte dolazi do toga.

Neizbežno, osvrnuo se na to kako je uopšte dobio Pulicerovu nagradu. Otkrio je da je godinu dana pre dobijanja drugog Pulicera “failovao”, a potom prvobitnu ideju unapredio uključivši digitalnu formu, satelitske snimke i live prenose, te osvojio prestižno priznanje. Pouka priče: učiti iz svojih grešaka. Priznao je da prvobitno njegov fokus nije bio na tehničkom, tj. tehnološkom aspektu, pa ih je “The New York Times” prevazišao.

Na izuzetno praktičan i primenjiv način objasnio je današnje izazove u digitalnoj komunikaciji. Naglasio je važnost sveobuhvatnog pristupa kroz sve vizuelne forme: foto, video, websajt, mreže, kao i druge raspoložive kanale komunikacije.

Kada je u pitanju digitalni sadržaj u medijima, Šagolj je objasnio na konkretnom primeru kako vizuelizovati podatke i današnje geopolitičke izazove pitanje kome su široko pristupili kada su dobili drugog Pulicera na temu života naroda Rohinga u Burmi / Mjanmaru – istakao je kako taj primer pokazuje posvećenost celog tima. Mnogo su se bavili analitikom, a ne samo novinarskim poslom. To je jedna od tajni uspeha.

Takođe, važno je steći “poverenje” čitalaca/publikem važno je voditi računa o “tehničkoj/estetskoj vrednosti” u svom radu: učio nas je i dao smernice kako raditi na tome i na koji način se posvetiti tehničkom narativu.

Moram da priznam da nisam znao šta da očekujem od ovog predavanja – želeo sam da dođem i čujem šta Damir ima da kaže. Pokrenuo je veliki broj tema I naveo me na razmišljanje – veliki broj stvari sam već znao, ali je vredelo čuti nekoga ko je dobro sistematizovao svo to znanje i izneo svoju, zanimljivu priču.

Autor

Borislav Miljanović

CEO (Represent System)

Kad već živimo u svijetu komunikacija, hajde da budemo masteri komunikacije

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast za brilijantnim idejama i njihovom realizacijom, pa sve to sjedinjujemo u prelijepo iskustvo.