Blog

Promocija na društvenim mrežama je sada ključna za turističke agencije

Blog - Sep 03, 2020

Kriza koju je proizvela korona, nekako se u najvećoj meri odrazila na turizam. Izbor zemalja gde mogu da letuju građani Srbije znatno je sužen, a u nekima je ulazak uslovljen negativnim PCR testom. Sve navedeno, dovelo je turizam na tanku granu, koja jedva izdržava da ne popusti pod teretom. Pojedine agencije pojačale su svoju aktivnost na društvenim mrežama, kako bi predstavile potencijalnim putnicima stvarno stanje na destinacijama.

Na Sajmu turizma održanom u februaru, sve je izgledalo idealno, a o koroni se mislilo da se dešava tamo negde daleko, čak u udaljenoj Kini. Agencije su tada već odobravale popuste za predstojeće leto, a lista putika se beležila u hiljadama. Planovi za leto 2020. pali su u vodu sredinom marta, ali se ipak negde javljala nada da će se do letnje sezone sve vratiti na staro. To se, ipak nije desilo!

U Yuti kažu da je odziv turista mali, shodno ograničenjima koja vladaju po pitanju uslova putovanja.

– Limitirani broj mesta na avionima onemogućava rad ,kao i sama platežna sposobnost zainteresovanih. U ovom trenutku na destinacijama boravi oko 30-35% od očekivanog broja putnika , što u ukupnom broju putnika koji boravi van granica Srbije u ovom trenutku ,u odnosu na isti period prošle godine čini tek nešto više od 7% prometa koji je očekivan. Dakle, samanjenje naših prometa se kreće oko 92% u odnosu na isti period prošle godine – kaže prvi čovek Yute Aleksandar Seničić.

U agencijama tvrde da se letovanje ove godine ne razlikuje mnogo od prethodnih.  Celokupna situacija je samo izmenila letovanje u smislu bezbednosti prilikom odlaska avionom, jer zaštitne maske moraju da se nose, mora postojati fizčka distanca na plažama i u restoranima. Služenje hrane više nije po principu samousluživanja, već je tu osoba zadužena za serviranje hrane.

Dušan Atanasov, operativni direktor agencije Big blue

Pre putovanja detaljno se pretražuju društvene mreže

Naveći broj turista preko agencije Big Blue, odlučio se za aranžmane u antalijskoj i egejskoj regiji Turske, zatim tu je Hurgada, kao i novootvorena destinacija Šarm El Šeik. Kada biraju destinaciju za odmor ove godine, turisti prema nekom nepisanom pravilu prvo pogledaju društvene mreže, koje u ovoj situaciji imaju veliku moć.

– Obzirom da su društvene mreže trenutno jedan od najposećenijih kanala, tu polažemo jako puno rada i energije, trudimo se da ljudima što bolje prenesemo trenutnu situaciju na destinacijama, u čemu nam pomažu naši vodiči koji svakodnevno šalju snimke sa lica mesta kao i putnici koji dele sa nama fotografije i snimke. Potencijalni putnici jako dobro reaguju na naše objave kako putem postova i storija. U jako kratkom periodu smo stekli dodatne pratioce koji su tu, jer žele prave informacije u pravo vreme. Čak nam se desilo par puta prilikom dolaska putnika u Tursku, da su našim predstavnicima rekli da su oduševljeni kako prenosimo sve sa lica mesta i da im je to dosta pomoglo pri odluci da li ove godine da letuje ili ne – kaže Dušan Anastasov operativni direktor agencije Big blue.

Autor

Marija Nikolic

Media Advisor (Represent Communications, Beograd)

Novinar u duši!

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast za brilijantnim idejama i njihovom realizacijom, pa sve to sjedinjujemo u prelijepo iskustvo.